FEEM working papers "Note di lavoro" series
1999 .073

Estimating WTP for Speed Reduction from Dichotomous-Choice CV Responses with Follow-up: The Case of Rural Trunk Roads


Autori: Riccardo Scarpa, Ken Willis, Guy Garrods
Serie: Climate Change and Sustainable Development
Editor: Carlo Carraro
Tipo: Journal
Numero JEL: D12,D62,C42,C35,C14
JEL: Environmental and Resource Economics
Pagine: 20(4), pp. 281-304
Data: 2001

Abstract

We present an empirical estimation of the distribution of WTP for effective speed reduction via implementation of local traffic calming schemes. Random samples are drawn from the populations of households of three villages intersected by main trunk roads with varying through traffic conditions. We retrieve the underlying WTP distributions from discrete-choice responses to site-specific contingent valuation studies accounting for zero-bidders. We then test the hypothesis of different distributions across villages. The statistical analysis is first conducted by means of a parametric specification and then by a totally non-parametric one. Stated welfare changes for effective speed reduction are found to be sizeable and the parameters of the random utility models are related to differences in objective speed measures.

Download file
Scarica il file PDF

FEEM Newsletter

Iscriviti per rimanere aggiornato.

I Suoi dati saranno trattati dalla Fondazione Eni Enrico Mattei. – Titolare del trattamento – per ricevere via posta elettronica la newsletter della Fondazione. Il conferimento dell’indirizzo e-mail è necessario alla fornitura del servizio. La invitiamo a consultare la Privacy Policy per ottenere maggiori informazioni a tutela dei Suoi diritti.

Questo Sito utilizza cookie tecnici e analytics, nonché consente l’invio di cookie di profilazione di terze parti.
Chiudendo questo banner o comunque proseguendo la navigazione sul Sito manifesti il tuo consenso all’uso dei cookie. Per ulteriori informazioni e per esprimere scelte selettive in ordine all’uso dei cookie vedi la   Cookie PolicyOk